Door je wasmachine een otter achterna kruipen en vervolgens met je kleren aan zwemmen in een meertje. Dat is Arla’s idee van kaasblokjes aan de man brengen.
Vroeger had Arla het gemakkelijk met zijn witte kaas. De Scandinavische coöperatie noemde het product feta. Het was weliswaar van koemelk in plaats van schapenmelk gemaakt, maar geen West Europeaan die daarvan wakker lag. Toen besloot de EU dat de naam feta alleen op Griekse schapenkaas mocht staan. Arla kon vanaf dat moment niet meer meeliften op de reputatie van het Griekse product.
Tegenwoordig heten de zoutige, brokkelige kaasblokjes Apetina en Arla prijst ze in zijn reclame aan als puur natuur. Dat is op zich al vreemd, want de manier waarop koeien in Scandinavië worden gehouden verschilt nauwelijks van hoe dat in Nederland gebeurt. Doorgefokte dieren, die gras van overbemeste weiden, hooi en allerlei krachtvoer eten. De koeien staan ook daar grote delen van het jaar op stal en worden medisch verzorgd als wielrenners.
De spot waarin het ‘natuurproduct’ Apetina wordt aangeprezen, is op zijn zachtst gezegd bijzonder. Een vrouw staat in de keuken een salade klaar te maken. Daar gooit ze zonder veel nadruk wat blokjes Apetina doorheen. Dan hoort ze een vreemd gepiep uit de bijkeuken. Ze gaat erop af en ziet een otter uit de open deur van haar wasmachine kruipen. Er verschijnt een glimlach op haar lippen en ze duikt de machine in om de otter te volgen. Hoe het technisch allemaal in elkaar steekt wordt niet duidelijk, maar ze belandt met de otter in een meertje in de vrije natuur en onder water zwemt ze de otter achterna.
Dan klinkt er een stem: Kom dichter bij de natuur met Arla Apetina, die elke maaltijd bijzonder maakt.
Conclusie
Het zou een filmpje kunnen zijn voor een milieuvriendelijk wasmiddel of voor Stichting Help de Otter, maar reclame voor een Deense feta-variant gemaakt van koemelk zien we er niet in. Afgezien van het beginshot zit er geen enkele associatie met zuivel in de spot. Arla Apetina is geen natuurproduct en van deze spot krijgt je misschien zin in zwemmen in open water, maar niet in Apetina.
Helemaal mee eens.
VERLEIDING door AFLEIDING en MISLEIDING.
En zo zijn er nog wel veel meer.
Verf die otter lila en er is nog een beetje chocola van te maken…
Oh gaat het om kaasblokjes..? Dat had ik niet eens door.
Inmiddels is er Arla yoghurt met knapperige wasbeerkeuteltjes en een schoenenrek-aroma.
mee eens, ik snap het verband ook niet en die stem is lelijk, Nederlands spreken is moeilijk in een nederlandse reclame haha. Dan liever in een compleet andere taal.
Ik heb wel eens Arla karnemelk gedronken. Nou niet mijn smaak.
Hoe gekker de reclame ,hoe minder ik van zulke merken koop.
Dus mensen ,stoor je aan een reclame, neem een ander merk.
Ik koop de melk van de aldi en lidl merk zegt mij niks.. 9 van de 10 keer komt de aldi of de lidl met het beste product of dat ook met melk zo is weet ik niet of kaas.. Maakt me ook niet uit.. je betaald voor het merk niet voor wat er in zit.. Net zo als met kleding je betaald voor het merk, nou jah ik verrek dat 🙂
Schitterend hoe het verhaal hier op een humoristische manier neergezet wordt, ik ben het er helemaal mee eens, lang geleden dat ik zo hard gelachen heb.
I however have the problem with her car’s tale. Bless her soul; she is together with the angels now. R.I.P. Mary Louise.
There is noticeably a bundle to know about this. I assume you made certain nice points in features also.