Vliegtickets.nl gokt op imago postcodevedette

4 januari 2011


Vliegtickets.nl heeft niet veel geld over voor een leuke reclamecampagne. In een spotje van tien seconden moet toch de aandacht worden getrokken. Het bedrijf huurde postcodeheld Gaston Starreveld in en nu is het de bedoeling om met hem in de slipstream van de Kanjercampagne te kruipen.

Vliegtickets.nl heeft op het moment een buitengewoon slimme inhaker lopen. We hebben een primeur, want inhaakspecialiste Gonnie Spijkstra heeft hem nog niet op haar site staan. Waar haakt die reclame dan precies op in?
In december timmerde de Postcodeloterij aan de weg met zijn Nieuwjaarskanjer van 33 miljoen euro. Heel Nederland was er vol van. De hype werd extra aangejaagd door het spotje met Quinty Trustfull, Winston Gerschtanowitz en Gaston Starreveld. De drie waren gekleed in gouden jasjes en spoorden het volk aan om toch vooral loten te kopen. Ze waren overduidelijk de sterren van de Kanjercampagne.
Gaston Starreveld heeft als prijzenman van de Postcodeloterij sowieso de reputatie mensen alles te gunnen. Het geld komt dan wel niet uit zijn eigen zak, maar de beleving waarmee hij het geeft, maakt een hoop goed.
Leisure Media Group moet zich hebben gerealiseerde dat het vrijgevige imago van Starreveld bruikbaar was voor de nieuwe spot van Vliegtickets.nl. Door de agressieve campagne van de Postcodeloterij stond de man bovendien volop in de belangstelling. Starreveld werd ingehuurd om de volgende zin uit te spreken: “Jaha, een vliegticket boeken was nog nooit ze makkelijk, op Vliegtickets.nl.” De spot duurt 10 seconden en heeft een uitgesproken low budget-karakter. Starreveld staat voor een uitvergrote webpagina van de ticketsite en zegt op zijn bekende, opgewonden wijze zijn zinnetje. De bedoeling is dat de mensen door Gaston de tickets gaan ervaren als een soort cadeau.

Conclusie
Vliegtickets.nl doet maar één ding, ze gokken volledig op het imago van Starreveld. Ze kruipen met hem als het ware in de slipstream van de campagne rond de Nieuwjaarskanjer van de Postcodeloterij. Ze zijn ook vast heel blij met de aandacht in dit stukje. Helaas scoren ze maar 5,4 op een vergelijkingssite voor dergelijke ticketdiensten. Dat is gewoon onvoldoende.

Reacties

  1. Herman
    5 januari 2011 - 22:36

    “En Gaston, wat hebben we in de prijzen kast ?”
    veel gebruikt in een quiz.

    Groet, Herman

  2. Lerry
    9 juni 2011 - 12:06

    ik word schijtziek van die suffe reclame. Ieder uur weer op de radio al maanden lang; een ding weet ik zeker: NOOIT maar dan ook NOOIT van mijn leven zal ik een ticket bij deze tent boeken.
    Dus overkill levert een tegenovergesteld effect van reclame op (althans bij mij dan)

  3. joost
    2 december 2011 - 13:58

    Ik ben bij het bestellen van tickets in eerste instantie op de site van vliegtickets.nl beland, maar bij het aanschouwen van dat hysterische hoofd meteen afgehaakt en naar cheaptickets gegaan. Dat zegt helemaal niks natuurlijk, behalve dat ik persoonlijk vanwege de inzet van deze meneer ben af- in plaats van aangehaakt.

Laat een reactie achter

XHTML: U kunt deze tags gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

online