Schoonenberg geeft iets cadeau, wat al gratis was

1 november 2010

Schoonenberg adverteert regelmatig met gratis hoortestdagen. Dat is vreemd, want hoortests zijn altijd gratis. Deze specialist op het gebied van hoortoestellen wil mensen in drommen naar de zaak lokken. Logisch, maar zelfs in de reclame zou een beetje meer fair play op zijn paats zijn. Zeker als veel van je klanten wat oudere mensen zijn.

Voor een garagehouder die een nieuw model van een bepaalde auto aan de man wil brengen, is het heel belangrijk om mensen over te halen tot een proefrit. De ervaring leert dat de kans dat een geïnteresseerde klant de wagen koopt, na zo’n rit opeens veel groter is. De garagehouder geeft nog liever geld toe om klanten zo’n wagen te laten uitproberen, dan er geld voor te vragen. Voor speciaalzaken voor gehoortoestellen speelt iets dergelijks. Niets is een mooier geplaveide  route naar de aanschaf van een gehoorapparaat, dan het vaststellen dat er inderdaad iets niet lekker zit met het gehoorzintuigen. Vandaar dat je bij dit soort winkels zonder enige terughoudendheid kunt vragen om een gratis test. Ze zullen je met koffie en cake ontvangen, want ze weten dat ze al bijna zeker beet hebben.

Tobben
Schoonenberg Hoorcomfort (wie bedenkt zo’n woord?) heeft regelmaat spotjes op tv, waarin mensen worden opgeroepen naar Schoonenberg winkels te komen tijdens de hoortestdagen. De eerstvolgende staan gepland voor 4 en 5 november. Vanuit Schoonenberg bekeken, is dit slimme reclame. Voor veel mensen die al een beetje tobben met hun gehoor, zal zo’n oproep een laatste zetje zijn. Helemaal omdat het nadrukkelijk als een gratis service wordt aangeprezen. Ze zullen zich op de genoemde dagen netjes melden bij de Schoonenberg-winkels. Kassa voor Schoonenberg, want de meerderheid van die mensen zal zich een gehoortoestel laten aanmeten.
Voor de klant is het een service van niets. Die kan zijn gehoor op iedere winkeldag overal gratis laten testen. Voor hem is het eigenlijk beter om die gratis hoortestdagen te negeren. Op gewone dagen is het veel rustiger bij de audiciens van Schoonenberg. Bovendien kun je beter eerst uitzoeken of er geen betere winkels zijn dan die van Schoonerberg. Die hoortests zijn toch overal gratis.

Conclusie
Door te doen of die gratis hoortestdagen een geweldige service zijn, houdt Schoonenberg zijn klanten eigenlijk voor de gek.

Reacties

  1. eddie
    11 december 2010 - 12:52

    Met die hoortoestellen lijkt het een beetje
    Hans Anders bril voor niks te suggereren En dan nog wat: hoorcomfort. Ik hoor liever de buren niet elkaar de kop inslaan.
    Bedrijven op zoek naar de waarheid: verzamelt u

  2. admin
    1 januari 2011 - 20:44

    Schoonenberg heeft onze kritiek ter harte genomen en is in de nieuwe reclamespot eerlijk genoeg om toe te geven dat hoortesten altijd gratis zijn. Zo komen we ergens.

  3. Ab
    13 november 2011 - 14:42

    Hoortesten kosten de klanten niets, maar de (audiciens) bedrijven wel. Ik ken alleen wel bedrijven die daar geen speciale dagen voor hebben maar gewoon elke dag open staan voor een hoortest als ze de ruimte er voor hebben.

  4. Randolph
    30 mei 2012 - 12:21

    Meer mensen zouden op de hoogte moeten zijn van “TANSTAAFL”
    (There Ain’t No Such Thing As A Free Lunch)onder SF liefhebbers al héél lang bekend.

  5. mops
    3 juni 2012 - 11:14

    wie is de beste audicien?

  6. Mirjam Snoeks
    11 maart 2015 - 12:17

    Doodziek word ik van alle reclamebriefjes die ik wekelijks in mijn brievenbus krijg.Misschien juist omdat ik zelf zwaar slechthorend ben, doorzie ik deze misleidende reclame. Ze verdwijnen rechtstreeks in mijn afvalbak voor papier. Of het nog niet genoeg is krijg ik ook nog mailtjes in mijn bus. Ik kan mij hiervoor uitschrijven, maar dat lukt niet. Een persoonlijke mail helpt hier ook niet bij.

  7. mackage canada
    23 maart 2017 - 03:28

    Schoonenberg geeft iets cadeau, wat al gratis was – Spots Doorzien
    mackage canada http://www.mackagesale.com/mackage-women-c-2/

Laat een reactie achter

XHTML: U kunt deze tags gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

online