Ohra heeft een nieuwe spot. Daarin zondigt het bedrijf op twee manieren tegen de wetten van het verzekeringsadverteren. Er speelt een virtuele seksbom in, die in dienst is van Ohra. Daarnaast blijkt een van de werknemers een zot, die je liever niet aan de gang ziet met jouw claim. Seks en incompetentie: een gevaarlijke cocktail in zo’n conservatieve sector.
In Ohra’s tv-reclame staan twee personages centraal. De ene is een virtuele, maar zeer sexy uitziende werkneemster. De andere moet waarschijnlijk worden omschreven als de meest idiote kantoorman uit de Ohra-organisatie. De vrouw is lid van een team grafisch vormgegeven specialisten, dat is ingehuurd om de internetstrategie van Ohra te perfectioneren. Het gaat om Het Nieuwe Zorgverzekeren. Dat klinkt spectaculair, maar het blijkt een nogal obligate operatie: iets met online declareren. Gewoon een extra kanaal voor de klant dus. Als het niet de inhoud is, dan maar de vorm, moet Ohra hebben gedacht. Er is daarom flink in de buidel getast om Doom&Dickson met virtuele personages te laten werken.
Een jaar terug werd in een spot het virtuele Ohra-team voorgesteld aan het personeel. De idiote werknemer was toen volledig in de ban van de vrouw met de grote borsten. In de nieuwe spot presenteert de virtuele vrouw een online vergoedingenoverzicht. Dit nieuwe optreden zet de mallotige werknemer aan tot een manisch soort klappen. In de volgende scène zit de man dan ook bij een fysiotherapeut, die zijn geforceerde polsen behandelt. Als deze vertelt dat hij de rekening zal mailen en dat die dan online kan worden gedeclareerd bij Ohra, begint de man weer uitzinnige bewegingen te maken met handen en polsen. Of dit enthousiasme zijn eigen werkgever betreft, of dat hij denkt aan zijn virtuele droomvrouw, is onduidelijk. Maar dat de man niet spoort, is klip en klaar.
Frivoliteit
Een verzekeringsspot moet in de eerste plaats gaan over betrouwbaarheid en betrokkenheid. Mensen verzekeren zich om risico’s af te dekken. Frivoliteit is dan het laatste waaraan ze behoefte hebben. Hoe progressief, speels, losjes of tegendraads iemand in het dagelijks leven ook mag zijn, van zijn verzekeringsmaatschappij verwacht hij conservatisme en betrouwbaarheid. Bij voorkeur ziet hij daar gortdroge, punctuele mensen werken.
Wat zien we in de Ohra-reclame? In de eerste plaats een virtuele stoeipoes. Dat is geen associatie waardoor je onmiddellijk Ohra belt om een verzekering af te sluiten. Sex sells, maar dat geldt niet voor verzekeraars.
In de tweede plaats zien we een werknemer, waarvan je liever niet hebt dat hij je claim behandelt. Zit het bij Ohra vol met van die Debiteuren/Crediteuren-gevallen? Dat soort twijfel wil je als management liever niet in de hoofden van de consumenten planten. In de spot gebeurt dat onbedoeld toch.
Conclusie
Ohra probeert in zijn spotjes al langere tijd te breken met de clichés waarvan de meeste verzekeraars zich bedienen. Het gevaar bestaat dan dat je als bedrijf bepaalde grenzen overschrijdt. Dat is deze keer gebeurd.
I definitely love the blog site article.Considerably thanks once more. Continue to keep creating.
Remarkable things here. I am very glad to see your
post. Thank you so much and I am having a look forward to touch you.
Will you kindly drop me a mail?
Feel free to visit my blog – barcelona beach hotels
WOW just what I was looking for. Came here by
searching for ohra
My website … http://provence25967.tumblr.com/post/82466561701/how-to-spend-a-day-in-avignon
I’m impressed, I have to admit. Rarely do I encounter a blog that’s
both equally educative and entertaining, and let me tell you,
you’ve hit the nail on the head. The problem is an issue that too few folks are speaking intelligently about.
I’m very happy I found this during my hunt for something relating to this.
Feel free to visit my blog Online Hotel Bookings
I am in fact grateful to the owner of this site who has shared this fantastic piece of
writing at at this time.
My weblog – Smell gas
Post writing is also a excitement, if you be familiar
with then you can write if not it is complicated to write.
my web blog Best Hotels in Spain (Marla)
best e liquid Ohra presenteert negatief beeld van eigen personeel – Spots Doorzien
love it http://www.neoquimica.pt/hangsen-e-liquid/v2-cigs-are-the-most-popular-halo-e-liquid-brand.asp
electronic cigarette safety Ohra presenteert negatief beeld van eigen personeel – Spots Doorzien
what do you think http://www.sportfiskeboden.com/img/liquid-hangsen/da00380ca5164136ac7054f171615e00.asp