Mr Muscle komt met goed idee

9 februari 2011

Je kunt je ergeren aan reclamespots, maar toch toegeven dat in de spot een interessant nieuw idee wordt aangeprijsd. Mr Muscle heeft op het moment zo’n spot lopen en dat is een zeldzaam fenomeen.


Een probleem met veel reclame is dat er voortdurend wordt geprobeerd om iets ouds te verkopen als iets nieuws. Je zet er ‘vernieuwd’ op, geeft het een nieuw kleurtje, maakt er een scheeuwerig spotje bij en klaar is Kees. Wasmiddelen worden voortdurend verkocht met kreten als ‘nu nog beter’ en de klant slikt het voor zoete koek. Als de wasmiddelproducenten dan echt met iets nieuws komen, is de verbetering zoals bij Ariel Actilift niet of nauwelijks meetbaar of er vallen gaten in je kleren, zoals met Omo Power.
Het achterliggende idee is dat innovatie de economie aanjaagt. Maar investeren in innovatie is duur en succes is niet gegarandeerd. Dan kun je maar beter een paar cosmetische veranderingen aanbrengen en hard van de daken schreeuwen dat je met je nieuwe product een  doorbraak hebt gemaakt.

Klodder
Ook irritant is de categorie schijnvernieuwingen. Schenksuiker bijvoorbeeld. Studenten vouwen al sinds mensenheugenis een tuutje aan een pak kristalsuiker en ‘schenken’ de suiker zo in hun koffie. Niets nieuws onder de zon.
Daarom waren we aangenaam getroffen door het Mr Muscle Fresh Discs-spotje. Het probleem is herkenbaar. Het is niet prettig om een leeg houdertje van een toiletblok te vervangen. Je moet er rubber handschoenen voor aantrekken of een tang gebruiken. De oplossing overtuigt. Mr Muscle heeft nu een soort grote injectiespuit, waarmee je een ronde klodder WC-verfrisser aan de binnenkant van de pot kunt vastplakken. De klodder spoelt vanzelf weg en er kan dan weer een nieuwe opgespoten worden. Hoeveel dagen zo’n klodder blijft zitten, wordt niet vermeld, ook niet wat de prijs van het product is. Dat neemt allemaal niet weg dat het een goede oplossing is voor een reëel probleem. Bij de meeste reclame is daar geen sprake van.

Conclusie
De Mr Muscle-spot is net zo irritant als het gros van de spots, maar er wordt wel een oplossing geboden voor een reëel probleem.

Reacties

  1. Hanny
    7 april 2011 - 12:54

    Ik gebruik het al een tijdje,alleen kan ik hier in de buurt geen navulling kopen.Normale toiletbloks gebruikte ik niet omdat ik het vies vond.

  2. Arianne
    18 juli 2011 - 09:27

    Mensen die een toilet vies vinden, of het opgebruikte toiletblok, zijn volgens mij gewoon te laks om hun porseleinen troon goed schoon te houden. Ja, het zit vol bacterien, maar die komen wel uit uzelf. Er is dus eigenlijk helemaal niks vies aan, maar men wordt praktisch gedwongen het vies te vinden. Als het toiletblok op is, moet het toilet toch ook al zeker schoongemaakt worden. De bacteriegruwelaars doen dat dan toch al met handschoenen, dus waarom dit product? De rest wast gewoon zijn handen na het schoonmaken.

  3. Nienke
    27 juli 2011 - 11:38

    Wij hebben dit product een keer gekocht voor een frisse geur in de wc, omdat er geen toiletblok past in ons toilet.
    Het is inderdaad handig en hygiënisch aan te brengen, maar na een week ziet het er niet uit! Het vervaagd snel en na een paar weken ziet het er zelfs smerig en goor uit. Alleen de eerste week is de geur (zelfs te) aanwezig en daarna ook wel wat, maar velen malen minder als met een toiletblok. Nadeel is ook dat je het met een toiletborstel makkelijk weg kan poetsen en dat er makkelijk vuil op komt.
    Leuk idee, maar werkt niet echt lekker en is ook te duur mijn inziens.

  4. Manu
    20 augustus 2011 - 09:11

    wat is eigenlijk het nut van een toiletblokje? als de WC stinkt moet je hem schoonmaken, Ik zie het als een bijkomende waterverontreiniging die geen meerwaarde heeft. We verpesten het milieu al genoeg met de echte schoonmaakmiddelen.

Laat een reactie achter

XHTML: U kunt deze tags gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

online