Dash doet minder water in een fles

5 juli 2011

Dash doet opgetogen over haar geconcentreerde wasmiddel, maar minder water aan je product toevoegen, maakt het niet tot een beter product.

Dash heeft op het moment een zeer triomfantelijk spotje lopen. Daarin wordt gemeld dat het wasmiddel nu alleen nog in geconcentreerde vorm wordt verkocht. Die truc is overbekend van mede Procter & Gamble-product Dreft, dat hem tientallen jaren heeft gebruikt.
Producent Procter & Gamble wil duidelijk dat de consument het gevoel krijgen dat we bij Dash met een soort kwaliteitsslag te maken hebben. Iets om enthousiast over te worden. Daarvan is echter geen sprake. In het verleden is er voor gekozen om het product flink aan te lengen met water. Het psychologische effect was dat mensen het gevoel kregen een flinke hoeveelheid vloeibaar wasmiddel voor hun euro’s te krijgen. Een oude marketingtruc.

Gehaaid
De vlag hang er nu anders bij. Concentreren betekent minder plastic en karton voor de verpakking en per saldo minder brandstof voor de vrachtwagens die het wasmiddel naar de supermarkten brengen. Milieuvriendelijkheid staat tegenwoordig hoog op het lijstje van de imagospecialisten. Er zijn trouwens al supermarktketens die alleen geconcentreerde wasmiddelen wensen aan te bieden. Dan is de keus voor de fabrikanten snel gemaakt. Dat is dus de reden waarom er nu minder water in Dash wordt gedaan. Aan het product zelf is verder niets veranderd.
De manier waarop non-food-producten worden aangeprezen in reclamespots is trouwens altijd zeer gehaaid. Kijkt maar eens naar de selectie spots in de non-foodcategorie.

Conclusie
Concentreren is minder water toevoegen.

Reacties

  1. Arianne
    18 juli 2011 - 14:03

    Als de frisdrankgiganten dit nu ook eens doorkregen… Het merendeel is toch ook gewoon een heleboel kraanwater met een vleugje vruchtensap en wat smaakstoffen? Snap zowiezo al helemaal niet waarom er zoveel water in flessen wordt verkocht hier. In Frankrijk en andere landen waar het niet zo goed gesteld is met de reinheid van het tapwater kan ik er wel inkomen. Maar normaliter zal hier echt niemand aan de diarree gaan vanwege het gemeentepils.

  2. ter Haar
    25 juli 2011 - 17:04

    Dit hebben de fridranken fabrikanten al lang door.
    Mineraalwater (eventueel met een druppel citroen / Citroenzuur)is zogenaamd gezond, maar wel 1000 tot 3000 keer zo duur als gemente pils.

  3. IJmondganger
    29 juli 2011 - 10:05

    En dan te bedenken dat je haast geen zeepproduct nodig hebt om te wassen! Is echt allang achterhaalt, dat de zeepindustrie ons dat alleen maar doet geloven. Probeer in ieder geval eens de halve aanbevolen hoeveelheid voor wassen en afwassen of gebruik eens een klein beetje azijn. Hoorde laatst op de radio ook een dermatoloog zeggen, dat ook haar wassen prima gaat zonder shampoo. U zult versteld staan van het goede resultaat! Dat is ook pas echt goed voor het milieu. En voor je portemonnaie natuurlijk.

  4. Tennille Desutter
    8 juli 2017 - 00:00

    whoah this weblog is excellent i love reading your articles. Stay up the good paintings! You recognize, a lot of individuals are hunting round for this info, you could aid them greatly.

    http://acortarurl.es/digitalmanagementofassets57844

  5. Shawnee
    16 juli 2017 - 16:50

    Every year Nepal attracts +200,000 trekkers.

    My site Travel tips for tourist

  6. Monty Heryford
    17 juli 2017 - 18:25

    you will have a fantastic weblog here! would you like to make some invite posts on my weblog?

    http://pixelaxia.com.br.md-27.webhostbox.net/novaaurora/wiki/index.php/User:ManieLoeffler

Laat een reactie achter

XHTML: U kunt deze tags gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

online