BelVilla ramt naam erin

14 februari 2011

Het is een irritante spot, met een irritante vrouw en een irritante converstatie. Het zal het management van BelVilla allemaal worst wezen. Ze hebben maar één doel en dat is zorgen dat de kijker de naam nooit meer vergeet.

De BelVilla-reclame heeft iets intrinsiek irritants. Die vrouw die wulps, met een glas wijn in haar hand, staat te schreeuwen vanaf het balkon. Die man die in de vijver die de achtertuin vormt, aan het rondzwemmen is en terugschreeuwt. Die irritante manier waarop kinderenmaken wordt besproken. Het heeft op de een of andere manier iets tenenkrommends. Maar oké, iedere adverteerder heeft recht op het uitzenden van ergerlijke reclame, zolang er maar netjes wordt betaald.
Echt treurig is de doorzichtigheid van de spot. De opdrachtgever heeft het reclamebureau één duidelijke opdracht gegeven: zorg ervoor dat ze na het zien van de spot de naam BelVilla nooit meer vergeten. En de reclame jongen gingen aan de slag. Zo kozen iets een subtiele opbouw, “Kunnen we dit vakantiehuis een villa noem?…….Kunnen we het hier ook van belle spreken?………Is deze BelVilla ook te betalen?…….We kunnen spreken van een BelVilla…….Op BelVilla.nl staat …….Is het trouwens BelVilla (met een i-klank) of BelVilla (met een ie-klank)…. BelVilla. Effectief inhameren heet dat. Eigenlijk zou er voor dit soort gevallen een wisknop in je geheugen moeten zitten.  Het is heel cru om zo’n ongewenst woord in iemand brein te planten. Gelukkig gaat de associatie gepaard met een irritante reclame. Dat doet het effect gedeeltelijk teniet.

Conclusie

We hebben hier te maken met een hoogst irritant soort naampromotie.

Reacties

  1. Paul
    14 februari 2011 - 10:11

    Mijn god, wat een raketwetenschap. De diepgang is ver te zoeken op de maandagochtend.

  2. Piet van Velzen
    14 februari 2011 - 10:17

    Ik vind het juist een hele realistische reclame. Mijn vrouw en ik praten ook altijd zo tegen elkaar.

  3. Renz
    14 februari 2011 - 10:50

    Leuke viral op deze reclame via geenstijl

  4. verkouter
    9 maart 2011 - 16:19

    ik vind dit een geweldige leuke reclame , echt niet irritant zoals de meeste reclame,s

  5. nee je moeder
    14 maart 2011 - 20:01

    Deze reclame is heel erg on-leuk

  6. Enow
    6 april 2011 - 13:55

    Dit is één van de meest irritante reclame’s ook, zal nooit bij Belvilla (die naam!) boeken, want voro je het weet huur je een huis wat meer weg heeft van een kraakpand dan een ideaal vakantiehuisje, check die ranzige aanslag op het houtwerk bijvoorbeeld eens, en die vieze sloot voor de deur is nou ook niet echt florisant te noemen. Je zou eerder denken dat het stel ruzie heeft, en de heer des huizes het water in is gegooid, hup tussen de eenden, riet en kroost met jou! Ik heb hier een woord voor: sleeeecht!

  7. Okkie
    25 april 2011 - 22:00

    En dat wijf is zo lelijk, dat die vent liever in het bos gaat wandelen dan dat hij sex met haar heeft…

  8. Stephan
    1 mei 2011 - 23:36

    Ik vind het ook een leuke reclame. En hij werkt, want daarvoor had ik nog nooit van BelVilla gehoord. Kortom, leuk of niet leuk is subjectief…

  9. Raphael
    12 februari 2013 - 00:26

    Wow! This blog looks just like my old one! It’s on a completely different subject but it has pretty much the same layout and design. Excellent choice of colors!

    my site: psychics real

  10. M van den Broek
    1 maart 2013 - 21:37

    Wat ‘n waardeloze rot reclame is dit!!!iedere keer als ik iets opzoek op internet komt die schreeuwlelijk weer NOEM WIJ DIT HUIS ‘N VILLA??????? hou je kop!

  11. michael kors handbags outlet
    25 juli 2014 - 18:09

    BelVilla ramt naam erin – Spots Doorzien
    michael kors handbags outlet http://www.wlakes.com/docs/outlet.asp?b=MK&tag=mk-cheap-purses

  12. Johan
    14 augustus 2016 - 12:59

    Maar hij werkt wel … de naam zit er nog steeds in. Cru naar effectief dus.

Laat een reactie achter

XHTML: U kunt deze tags gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

online